top of page
Vyhledat
  • Obrázek autoraLukáš Maule

Kladno má karatistické eso.


Před dvěma lety přišel domů a rodičům řekl, že by chtěl chodit na karate. Bylo mu sedm a ve škole jej nadchla ukázka tohoto bojového umění. O dva roky později se kladenský rodák Matyáš Houskauž může pochlubit sbírkou medailí i titulem mistra republiky v kategorie do devíti let.


Jeden z nejmladších závodníků klubu Keiko ryu Shotokan Kladno, kterého trenují zkušení trenéři a závodníci Lukáš Maule a Adam Pešek, říká, že by toho chtěl dokázat ještě mnohem víc.


Matyáši, jaký to byl pocit vyhrát Mistrovství České republiky? Co se ti v té chvíli honilo hlavou? Myslel jsem na mamku a taťku, že budou mít radost.


Když chce mít jakýkoliv sportovec výsledky, musí tomu hodně obětovat. Jak často trénuješ? Čtyřikrát týdně. S ostatními dětmi ze závodního týmu a někdy mám individuální hodiny. Doma si také dělám kliky, sedy lehy a opakuju si údery a kopy, které jsem se naučil na tréninku.


Jsou na tebe trenéři přísní? Někdy jo, ale jinak jsme kamarádi. Taky měli velkou radost, když jsem vyhrál mistrovství.


Jak moc tě podporují rodiče? Hodně, musejí mě pořád vozit na tréninky a taky se mnou jezdí na všechny závody po celé České republice.


Čeho by si chtěl v karate dosáhnout? Máš třeba nějaký velký dětský sen? Ano, mám. Chtěl bych se někdy – až budu velký a dospělý - dostat na olympiádu. 


Co se ti na karate nejvíc líbí? A dělal jsi také jiné sporty? Ano, hrál jsem fotbal, plaval a taky lezl na umělé stěně. Na karate si mi ale líbí, že je to bojový sport, že hezky vypadá, a že se naučím také ubránit, kdyby mě někdo někdy napadnul.

17 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page